Nakoupit a rychle domů, kde si užijete zbytek volného dne. Nákupu potravin se většina z nás tak úplně nevyhne, pokud tedy nemáte v oblibě online supermarkety. Když na pokladně potkáte milou a usměvavou prodavačku, se kterou prohodíte pár slov, určitě budete mít z návštěvy obchodu dobrý pocit. Jenže někdy se stává, že je prodavačka přesným opakem milé osoby, a den vám spíše zkazí.

Nenechal si zkazit náladu drzou prodavačkou
I v dnešní době, kdy mají lidé příležitostí tolik jako nikdy dříve, se najde plno takových, kteří svou práci nemají rádi. A pokud někdo svou práci nesnáší, je to na něm poznat. A s takovými lidmi se náš čtenář Karel potkává čím dál častěji v supermarketu, kde jsou prodavačky nesmírně drzé. A to i přesto, že se tak k zákazníkům rozhodně chovat nemohou.
“Šel jsem k pokladně a protože jsem po operaci ramene, pokládal jsem zboží na pokladní pás pomalu a s patřičnou námahou. Prodavačka nákup markovala a čekala, až dám další zboží na pás. Neslušnou poznámku si neodpustila,” říká Karel, kterého chování prodavačky zamrzelo. “Řekla mi, ať nezdržuju, že ostatní lidé nemají tolik času jako důchodci. To mě fakt naštvalo, protože někteří z nás skutečně rychlí být nemohou a neděláme to schválně. Řekl jsem jí: ‘Milá slečno, pokud vám vadí důchodci, měla jste se ve škole víc snažit. Nemusela byste teď na kase počítat rohlíky,” říká Karel, který se s prodavačkou rozhodně nepáral. Ta jen zmlkla a neřekla mu už ani slovo.
I když do daného obchodu chodí často, prodavačku tam nikdy předtím neviděl. Nejspíš se tedy jednalo o novou zaměstnankyni ve zkušební době. Těžko říct, jestli si z Karlovy odpovědi vzala něco k srdci, ale už ji tam víckrát neviděl. “Protože mi to přišlo zvláštní, zeptal jsem se při svém dalším nákupu jiné prodavačky, jestli neví, kam zmizela. Prý tam ze dne na den skončila a nikomu nedala vědět. To asi také dost vypovídá o tom, jaký to je člověk,” říká Karel, který je rád, že už sprostou prodavačku v obchodě nebude potkávat.

Co dělat, když nejste spokojeni s chováním prodavačky
Bohužel se stává, že někteří lidé pracující ve službách se k lidem nechovají slušně a s respektem. To se dělo v minulosti, v současnosti a nejspíš na někoho podobného narazíte i v budoucnu. Pokud si nepříjemné chování zaměstnance obchodu nechcete nechat líbit, nemusíte. Můžete danou situaci zkusit slušně a v klidu vyřešit na místě s daným zaměstnancem, který je na vás nepříjemný nebo dělá něco, co by dělat neměl, nebo se obrátit na další zaměstnance společnosti.
Máte právo si stěžovat u manažera nebo jiného nadřízeného, kterého si můžete zavolat v dané prodejně. Dalšími možnostmi je kontaktovat společnost z pohodlí domova telefonicky, nebo sepsat stížnost písemně. V každém případě doporučujeme situaci vyřešit v klidu a bez zbytečných konfliktů, jinak by vám nemuselo být vyhověno. Měli byste mít připravené také řešení, které uspokojí obě strany. Pouhé stěžování bez vhodného návrhu vám pravděpodobně žádný výsledek nepřinese.
Zdroje: Prace.cz, coi.gov