Život cestovatele

8. 7. 2025

Jan Hrdlička

Egypt

Tohle vám v katalogu neukážou: Češka popsala, co ji čekalo po příjezdu do egyptského hotelu

Zájezd, který měl být splněným snem o exotické dovolené, se stal noční můrou. Češka s rodinou si z hotelu Sharm Cliff odvezla jen vzpomínky na šváby, plíseň, nepořádek a nekonečné čekání na pomoc. Jaké jsou skutečné recenze tohoto hotelu a proč se podobné příběhy opakují?

Foto: Getty Images

Češka, která se do Egypta vydala společně se svou rodinou, stále nevěří, co vše může člověk zažít v luxusně znějícím hotelu. Cesta začala nadějně, ale už po příletu a prvních krocích na hotelové chodbě bylo jasné, že realita bude jiná. Místo čistoty a pohody je přivítaly švábi, plíseň na zdech, trčící elektrické dráty a nepořádek.

Čisté ručníky i toaletní papír byly nedostatkovým zbožím, což se stalo každodenním tématem jejich pobytu. Po příjezdu do hotelu Sharm Cliff se z nadšení rychle vyklubalo zklamání. “Začalo peklo,” vzpomíná žena na první okamžiky. Zatuchlé pokoje, švábi v koupelně i v lednici, špinavé povrchy a neuklizená koupelna – to vše jim zkazilo náladu hned po příjezdu.

Češka na dovolené zažila peklo

Večer, těsně před půlnocí, museli řešit situaci na recepci, kde žádali o výměnu pokoje. Zatímco čekali, děti musely spát na křeslech, která byla špinavá a zapáchala. Večeře ani voda nebyly k dispozici, a tak se dočkali jen chleba a pár lahví vody. Nový pokoj dostali až pozdě v noci. Ráno však přišel další šok. Koupelna byla plná švábů, ze zdí trčely dráty, matrace byly špinavé, flekaté a zapáchaly.

Situaci museli opakovaně řešit s personálem i s egyptskou delegátkou, která sice potvrdila, že hotel je v žalostném stavu, ale za přesun do jiného hotelu stejné kategorie požadovala příplatek. “To jsme odmítli,” říká žena, která už měla pocit, že z dovolené zbylo jen zklamání a nervy. Problémy s ubytováním pokračovaly i další dny. Rodina měla mít třílůžkový pokoj, ale dostali jen dvoulůžkový, další postele dorazily až po dvou dnech.

Foto: se svolením cestovatelky

Matrace byly opět špinavé a počůrané. Chybějící ručníky a toaletní papír byly téměř každodenní realitou. “Neustále chodím na recepci a nic,” popisuje turistka. Podle zástupce cestovní kanceláře se situace řešila a klientka byla přesunuta do jiného pokoje stejné kategorie. Přesun do vyšší kategorie však nebyl možný bez příplatku. “Klientům i nadále poskytujeme plnou součinnost,” uvedl zástupce cestovní kanceláře.

Situace na hotelu však nebyla jen problémem této rodiny. Podle recenzí na internetu si na čistotu, vybavení a celkový stav hotelu stěžuje více turistů. Hotel podle nich zoufale potřebuje rekonstrukci a v současné podobě nedosahuje standardů, které by měl splňovat. I další hosté si stěžují na špatné jídlo, nedostatek čistých ručníků a celkovou zanedbanost. Všichni se shodují na tom, že hotel by potřeboval zásadní změnu, aby se mohl vrátit mezi vyhledávané destinace.

Kam dál

Předchozí

Následující