
Takovou odpornou dovolenou jsem nezažila, napsala klientka známé cestovní kanceláře
Na řeckém ostrově Rhodos zažili čeští turisté zklamání. Dovolená v pětihvězdičkovém hotelu, propagovaná cestovní kanceláří Exim Tours a jejím mateřským podnikem DER Touristik, podle klientů zdaleka nesplnila očekávání. Místo luxusu je prý čekaly špinavé pokoje, špatná údržba a zanedbaná pláž. Nespokojenost řeší i inspekce, negativa potvrzují i další turisté v recenzích.
Foto: Depositphotos.com
Vše začalo běžnou reklamací. Česká cestovatelka se obrátila nejen na cestovku, ale také na server PrahaIN.cz, aby varovala další turisty. Podle jejího popisu byla realita hotelu Nautika Blue All Senses na Rhodosu velmi vzdálená slibům v katalogu a na webových stránkách. Místo rodinného pokoje s výhledem do zahrady obdržela směrem na balkon sousedů ve staré budově.
Opravy nefunkčního trezoru ani plísně v koupelně se nedočkala, voda v koupelně stála kvůli ucpanému odtoku. Klientka kritizovala také hotelovou stravu, znečištění podlahy v jídelně, mravence i kočky přímo u jídla. Největším zklamáním ale byla pláž, která podle ní rozhodně neodpovídala prezentovaným fotografiím Exim Tours. Byla zanedbaná, plná chaluh, odpadků a cigaretových nedopalků.
Cestující se zhrozila při cestě na dovolenou
Po koupání byla jedinou možností osprchovat se v zapáchající vodě, která stála u sprch na pláži. V těsné blízkosti byla navíc bahnitá oblast se splašky a veřejné pláže znečištěné odpadky i starým trajektem. Podle klientky tak šlo o ekologickou katastrofu. Kvůli nekalým praktikám požaduje vrácení rozdílu v ceně mezi pětihvězdičkovým a tříhvězdičkovým hotelem a finanční kompenzaci. Současně se obrátila na Českou obchodní inspekci.
Kancelář jí v obsáhlém vyjádření sdělila, že žádný nárok na kompenzaci nemá. Podle jejího stanoviska hotel odpovídá průměru destinace a cestovní kancelář nemůže ovlivnit podobu pláže, kterou pravidelně upravuje místní správa. Pláž v Řecku navíc oficiálně není součástí hotelového komplexu. Tato vysvětlení klientka odmítá s tím, že delegátka nebyla nápomocná a o problémech nechtěla nic slyšet. Její pohoršení sdílí i někteří další čtenáři, kteří s Eximem v posledních letech také zažili nepříjemnosti.
Mezi časté výtky na webech patří změny k horšímu po převzetí německou mateřskou společností, nedostatečné služby, neochota delegátů a opakované problémy při reklamaci. I řada individuálních recenzí hotelu z letošního léta doplňuje, že pětihvězdičkovému standardu hotel neodpovídá, maximálně by si podle mnohých zasloužil tři hvězdy. Za největší negative považují čistotu, údržbu pokojů i samotné pláže.

Jiní cestovatelé se shodují na špatné kvalitě kanceláře
Na druhou stranu lze najít i pozitivní hodnocení. Někteří turisté hodnotí areál jako příjemný pro rodiny s dětmi a spokojeni jsou například s ochotou personálu nebo kuchyní. Část hostů oceňuje klidné prostředí, výhodné last minute ceny a dostatek lehátek na pláži či u bazénu. Samotná pláž je podle nich vhodná pro děti, i když připouští, že by zasloužila větší péči.
Více nespokojenosti zaznívá od turistů, kteří za ubytování zaplatili plnou cenu a očekávali výrazně vyšší standard. Téma problematických dovolených s DER Touristik a jejími značkami Exim Tours či Fischer není podle dostupných recenzí a názorových fór v roce 2025 v Česku výjimečné.
Četné stížnosti i průběžné negativní zkušenosti na specializovaných webech dokazují, že reklamace bývají složité a každá další zkušenost klientů přispívá k diskusi o kvalitě nabízených služeb i férovosti cestovních kanceláří.
Mohlo by vás zajímat

Růžová pláž na Krétě: Skrytý poklad, který musíte vidět

Řecko bez davů: Kam utéct před turismem a zažít pravou atmosféru Egejského moře

Řecko zpřísňuje pravidla pro turisty: Podpatky zakázány a počet návštěvníků památek omezen

Nejlevnější ráj v Evropě! Krásnější než Řecko a za polovinu ceny

Mallorca nebo Kréta? Češi mění zvyky a rozhodují podle komfortu, rozhodují zásadní věci
