
Plzeňáci se musí připravit na komplikace: Rolnické náměstí se od pondělí uzavírá. Víme, jak dlouho potrvá omezení
Od pondělí 12. května 2025 bude v Plzni uzavřeno Rolnické náměstí. Doprava se tu na několik měsíců zastaví úplně – nedostanou se sem auta, autobusy ani chodci.
Foto: Getty Images
Důvodem je rozsáhlá rekonstrukce vodovodních a kanalizačních sítí, kterou provádí Vodárna Plzeň. Stavba se navíc výrazně protáhla kvůli nečekanému archeologickému nálezu.
Uzavírka se dotkne nejen řidičů, ale i cestujících městské hromadné dopravy. Podle náměstka primátora Aleše Tolara povede hlavní objízdná trasa pro auta i linky MHD číslo 29 a 30 přes Lobezskou ulici, dále ulicí U Prazdroje a pak směrem na Doubravku. Stejná trasa bude fungovat i opačně. Kvůli lepšímu spojení mezi dotčenými částmi města bude prodloužena i linka číslo 38 – nově pojede z Doubravky až do Lobez.
Další dopravní omezení v Plzni
Město zároveň připravilo i zvláštní objížďku pro osobní auta do 3,5 tuny. Ta povede po cyklostezce a pěší cestě podél levého břehu řeky Úslavy ve směru ze Slovan na Doubravku. Tento úsek bude výjimečně otevřený pro jednosměrný provoz aut. Cyklisté v protisměru tudy ale jezdit nesmí – pro ně i pro chodce bude určen pravý břeh řeky.
„Víme, že je to komplikace, ale je to dočasné řešení, které má pomoci hlavně řidičům. Prosíme proto chodce, aby se přesunuli na druhou stranu řeky, kde bude větší klid. Totéž platí i pro cyklisty ve směru z Doubravky na Slovany,“ uvedl Aleš Tolar s tím, že město se snaží zajistit bezpečnost i průjezdnost pro všechny.

Může za to stavba nové kanalizace
Samotná rekonstrukce má obyvatelům přinést lepší napojení na kanalizaci a vodovod, protože v některých částech starých Lobez dosud tyto sítě chyběly. Vznikne tu nová splašková kanalizace v délce 900 metrů a dešťová kanalizace téměř o 650 metrech. Součástí prací bude i výstavba nových vodovodních řadů, chodníků, zastávek a veřejného osvětlení. V plánu je i výsadba nové zeleně.
Stavbu provádí firma POHL cz, a.s., plzeňský odštěpný závod. Rozdělena je do čtyř etap a její cena přesahuje 100 milionů korun bez DPH. Investorem projektu je městská společnost Vodárna Plzeň.