Život cestovatele

1. 9. 2025

Aneta Svobodová

Česká republika

Když mi číšník strčil prsty do jídla a pak si je olízl, došla mi trpělivost. Co jsem udělal, odrovnalo celou restauraci

Asi každý z nás si občas rád zajde do restaurace, kde si můžeme dopřát určitý luxus v podobě nejrůznějších pokrmů a nápojů, které nemusíme sami připravovat. Jenže ne vždy se správný výběr podniku podaří. A když se něco pokazí, z příjemného zážitku se snadno stane hororový zážitek. A na ten člověk jen tak nezapomene. Přečtěte si příběh čtenáře Miroslava, který si po svém nedávném zážitku dobře rozmyslí, do jaké restaurace příště zamíří.

Shutterstock

V nejmenované pražské restauraci bylo poloprázdno, což pro Miroslava vypadalo naprosto lákavě. Všechny ostatní podniky byly plné. Tlačit se s hlasitými lidmi v restauraci totiž bylo to poslední, co si přál. Mezitím, co v restauraci čekal na objednané jídlo, pochutnával si na pivu. Jídlo mu ale nakonec bylo doneseno v rekordním čase, a to on osobně uvítal. V tu chvíli však netušil, že to má svůj důvod.

Pokud zákazník není s objednávkou spokojen, měl by to říct obsluze. Foto: Shutterstock

Neprofesionální číšník se zachoval příšerně, aniž by to tušil

Jakmile muž pokrm ochutnal, zjistil, že je studený jako psí čumák. A to i přesto, že mu byl právě přinesen. “Zavolal jsem číšníka a řekl mu, že je jídlo bohužel studené a že bych poprosil o teplou a hlavně čerstvou porci, protože jsem se domníval, že tohle už jim tam chvíli leželo. Nechutné. V tu chvíli mě číšník šokoval. Bez váhání do mojí omáčky namočil prst, olízl ho a řekl, že to není žádná hrůza, a že to můžu sníst,” popisuje muž zvláštní zážitek. “Byl jsem v šoku. Řekl jsem mu, že teď už to rozhodně jíst nebudu. Tak mě to naštvalo, že jsem zvýšil hlas a otočila se na mě celá restaurace. Jelikož jsem lékař, měl jsem potřebu číšníkovi sdělit, že je to nejenom neprofesionální, ale také nebezpečné. Spousta vážných nemocí se přece přenáší slinami!”

Několik lidí po jeho slovech odložilo příbory. Jednoduše ztratili chuť. Miroslav se s číšníkem nakonec pohádal, protože po něm chtěl, aby jídlo zaplatil. Až když pohrozil, že zavolá hygienu, tak mu byla částka za pokrm, který nesnědl, odpuštěna. Ten se ale po dlouhém přemýšlení rozhodl, že hygienu raději přece jen kontaktuje. Co kdyby bylo podobné chování v restauraci běžné? To by mnozí návštěvníci podniku mohli brzy skončit špatně.

Co dělat, když máte v restauraci velmi špatnou zkušenost

Občas se může stát, že pokrm, který dostanete, nebude podle vašich představ. V takovém případě je vhodné se pokusit vše vyřešit s obsluhou, která by vám měla vyhovět, pokud není v pořádku kvalita jídla. Zákazník by měl obdržet určitou kompenzaci – novou porci pokrmu, slevu nebo třeba dezert na účet podniku. Obsluha by také měla uznat svou chybu a zákazníkovi se omluvit. Chyby se občas přece jen dějí, a pokud se situace vyřeší, nemělo by to představovat velký problém.

Když vám obsluha v restauraci nevyhoví, můžete kontaktovat potravinářskou inspekci. Foto: Shutterstock

Pokud si ale všimnete, že je něco v nepořádku s celým provozem restaurace – vyskytuje se tam špína, je špinavé nádobí nebo jídlo není v pořádku u více zákazníků, pak je na místě kontaktovat patřičné úřady, které provedou kontrolu. Každá restaurace musí mít hygienu v naprostém pořádku, jinak nemůže fungovat. Pokud byste se ocitli v podobné situaci, jídlo v restauraci nekonzumujte, v klidu upozorněte personál restaurace na nedostatky, a pokud se vám nebude zdát, že by hodlali situaci vyřešit, můžete vše nahlásit patřičným úřadům. Pokud je to možné, pořiďte si pár fotografií nebo videí. Kontaktovat můžete Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci, která se zaměřuje na kontrolu podobných míst.

Zdroje: Jidloaradost.ambi.cz, Penize.cz, Toprecepty.cz

Kam dál

Předchozí