
Cestující, kteří létají s nízkonákladovými aerolinkami, jsou ve většině případů zvyklí využívat elektronické letenky, které mají v mobilní aplikaci daných aerolinek. Mezi nimi je i Ryanair, který umožňuje také online odbavení. Tímto způsobem cestující ušetří nejen čas, ale i námahu a náklady spojené s tiskem letenek.

Ryanair končí s vytištěnými letenkami
Společnost Ryanair oznámila, že už od letošního listopadu přestane uznávat papírové letenky. Cestující už si tedy svou letenku po nákupu nebudou moci vytisknout a předložit kontrole na letišti v papírové podobě. Touto cestou se ušetří až 300 tun papíru ročně. “Končíme s papírovými palubními vstupenkami. Chceme, aby tuto technologii ve svém chytrém telefonu používal každý zákazník,” řekl šéf společnosti Ryanair, Michael O'Leary.
Dobrou zprávou však je, že elektronické letenky nyní využívá asi 90 % všech cestujících. Pro většinu z nich se tedy vůbec nic nemění. Zbylí cestující si zkrátka musí zvyknout, že si palubní letenky už nadále nemohou tisknout. To mnohým z nich možná přidá na stresu spojeným se strachem z toho, že se během cesty něco pokazí. Pokud ale budou mít provedený online check-in, budou v pořádku i tehdy, kdyby u sebe svůj mobilní telefon neměli.
Budou však existovat výjimky, které se budou týkat letů do Maroka a Albánie, kde se zatím bez papírových letenek neobejdou. V Albánii však budou elektronické letenky dostupné od března příštího roku.
Máte vybitý telefon? Ryanair vám letenku vytiskne
Může se stát, že nastane nepříjemná situace, kvůli které se cestující nebude moci prokázat svou elektronickou letenkou. Třeba tehdy, když se mu telefon vybije nebo ho dokonce ztratí. V takovém případě Ryanair cestujícímu vydá papírovou palubní letenku – pokud tedy splní určité podmínky. Je nutné, aby zákazník ještě před příjezdem na letiště provedl online check-in.
Stále navíc platí, že pokud cestující neprovede bezplatný check-in online prostřednictvím svého chytrého telefonu, na letišti pak za tuto službu musí zaplatit. Je vhodné si to pohlídat, protože na letišti cestující musí zbytečně čekat ve frontách a navíc zaplatit peníze za službu, která je běžně zdarma.

Ryanair bude nejspíš ještě přísnější na kontrolu příručních zavazadel
Společnost Ryanair je známá pro nejrůznější poplatky, které musí cestující zaplatit, pokud chce využít i další služby. To je u nízkonákladových aerolinek sice poměrně běžné, avšak právě tato společnost je podle cestujících velmi přísná na kontrolu příručních zavazadel, které by měly mít takovou velikost, aby se vlezly pod sedadlo. V době, kdy cestující čekají na vpuštění do letadla, proto probíhají namátkové kontroly zavazadel.
Šéf společnosti Ryanair nedávno oznámil, že společnost svým zaměstnancům nově dává odměnu za každou pokutu, již udělí cestujícím, kteří jsou podle něj nepoctiví a mají větší tašku, než jaká je povolena. Zaměstnanci si tímto způsobem mohli ke své výplatě přivydělat až 80 liber (zhruba 2 260 korun). "Chci, aby náš pozemní personál chytal lidi, kteří podvádějí," zněla slova Michaela O'Learyho.
Zdroje: Novinky, TN
Nejnovější články

Prahu zachvátila panika: Slavná turistická atrakce se proměnila v masový hrob

Bez mobilu už se do letadla nedostanete. Na letištích se mění pravidla hry od základu

Pohodový výlet v Malé Fatře se zvrhl v peklo. Čech (66) bojoval o přežití celé dvě noci

Toto je bezkonkurenčně nejlevnější město v Česku, bydlet byste tam ale nechtěli

Číšník mi přinesl jídlo. Když jsem zjistila, co v něm plave, ihned jsem zavolala policii

Měla to být dovolená snů, ale stala se strašná věc. Následky ponesu do konce života. Důrazně varuji všechny Čechy před stejnou chybou

Jestli se narodil váš partner v tomto znamení, rozveďte se, dřív než bude pozdě

Okradli mě podobným způsobem jako Veroniku Žilkovou. Na policii i v bance se mi vysmáli, že si za to můžu sama

Našel jsem na zemi padesátikorunu a obratem ji prodal za 75 000 Kč. Byla to chyba, měl jsem ještě počkat
