Sociální sítě jsou dnes nedílnou součástí našeho života. Ať je někdo má rád a nebo ne. Kromě toho, že zajišťují kontakt s blízkými a možnost ukázat ostatním váš oběd, někomu mohou pomoci i k rozjetí vlastního byznysu. Své o tom ví paní Alice Kavková, manželka, maminka a nyní dokonce šéfová vlastní firmy.
K úspěchu jí kromě jiného pomohlo jediné virální video. Na Facebooku, kde ho sdílela během chvilky dosáhlo skoro 2,5 milionu zhlédnutí! Tak najednou vznikla myšlenka založit si firmu zaměřenou na prodej retro her.
Tuto příležitost chytla, jak se říká “za pačesy” a vyplatilo se – dobyla svět. Dnes vede spolu se svým manželem a svými dvěma dětmi rodinnou firmu, která se jmenuje 4 Kavky.
Jak to všechno začalo?
Zmíněné virální video natočila paní Alice během mateřské dovolené. Nebylo to nic těžkého. Krátké minutové video, kde skákala přes gumu – hra, kterou minimálně starší generace určitě zná. V tu chvíli si asi ani nedovedla představit, jaké video bude mít dosahy a co vše rozpoutá.
Ovšem když viděla a pochopila příležitost, která se jí sama nabídla, neváhala moc dlouho. Za pouhý měsíc a půl od té chvíle už uvedla na trh první produkt. Jmenoval se Pruženka a šlo o skákací gumu s návodem v kartonové krabičce.
Start značky 4 Kavky byl přímo raketový. Prvních vyrobených 100 kusů Pruženky se prodalo během pouhých 48 hodin. Během dalšího týdne jich zmizelo dokonce 300. Pruženku prodávala přes Facebook, který se stal jejím prvním prodejním kanálem. Brzy ovšem spustila vlastní e-shop, kde nabízela desítky dalších her. Patřily mezi ně například Kuličník - cvrnkání kuliček, nebo Žralovci, což jsou karetní hry.
Co stojí za jejím úspěchem?
Retro hry byly pro paní Kavkovou velkým koníčkem. Sama ale přiznala, že nebýt onoho virálního videa, do podnikání s nimi by se nepouštěla. V začátcích jí pomohla hodně také vybudovaná komunita na jejím blogu Maminator. Fanoušci z tohoto blogu byli a jsou velkou součástí jejího úspěchu. Přeci jen, byli to také jedni z jejích prvních zákazníků.

Velkou roli sehrála její vášeň pro hry a rozhodnutí vyrábět je kvalitně. Právě ona kvalita jí pomohla porazit levné napodobeniny dovážené z Číny, které se nedlouho po startu její firmy začaly náhle objevovat. Ovšem těmto napodobeninám chyběly dvě důležité věci. Přidaná hodnota a kvalitně zpracovaný český návod.
Vybudovat úspěšnou značku není jednoduché. Je třeba do ní investovat spoustu peněz, úsilí a hlavně času. A ani poté není úplně vyhráno. Na pomyslném vrcholu je třeba se také udržet. Paní Kavková s rodinou proto pouze neprodává hry, věnuje se pečlivě sociálním sítím. Například natáčí na YouTube. Ve svých videích jednoduše a lákavě představuje různé hry, což jí slouží také jako reklama. Tímto šikovným způsobem nejen udržuje, ale i rozvíjí svou komunitu.
A co 4 Kavky dělají dnes?
Od retro her se posunuli trochu dál. Vydávají nejen hry vlastní, ale také od jiných českých autorů. A když se zadaří, tak třeba i z ciziny.
Dnes je v jejich nabídce například hra Cirkus, rychlá hra Ponorka nebo postřehovka Turboprší.
Zdroje: blog.shoptet.cz, 4kavky.cz