Život cestovatele

23. 8. 2025

Aneta Svobodová

Mimo Evropu

Jak se k nám chovali v Egyptě, Čech vůbec nepochopí. Odletěli jsme předčasně a žádáme po cestovce odškodnění

V jiných zemích mohou standardní služby v hotelu vypadat úplně jinak, než na jaké jsme zvyklí v České republice a dalších evropských zemích. To může být do určité míry normální, ale pokud vám situace výrazně narušuje dovolenou, je možné se bránit i v cestovní kanceláři.

Shutterstock

Dovolená mimo Evropu, ale ani v Evropě, bohužel nemusí vždy vypadat tak, jak jste si ji vysnili. I proto je nesmírně důležité nepodceňovat její výběr, zkontrolovat recenze daného hotelu, prohlédnout si fotky lidí na sociálních sítích a nespoléhat se pouze na popis cestovní kanceláře. Ta se vždy bude snažit, aby daný hotel či resort vždy vypadal nesmírně lákavě. Skutečnost přitom může být úplně jiná.

Pokud chcete mít v Egyptě ty nejlepší služby, zaměřte se na pětihvězdičkové hotely. Foto: Shutterstock

Když dovolená nevyjde podle představ, je možné se bránit

Dovolená s cestovní kanceláří má mnoho výhod. A to zejména tehdy, pokud vyrážíte mimo Evropu. Díky tomu můžete dovolenou pořídit za nižší cenu, mít určitý pocit bezpečí a také se v případě jakékoliv nespokojenosti dožadovat reklamace. To se stalo i naší čtenářce Lence K. s rodinou, která by nikdy netušila, jak stresující může být dovolená u moře, která měla být přesným opakem. Do Egypta jela s manželem a dvěma dětmi poprvé. Se čtenáři webu Život cestovatele se podělila o svůj zážitek, který sice nebyl pozitivní, ale nakonec vše dopadlo poměrně dobře.

“Už když jsme přiletěli do Egypta, nelíbil se nám přístup tamních pracovníků. Byli nepříjemní a vyloženě otrávení. Pak to pokračovalo i v hotelu a na pláži. To ale nebylo to nejhorší,” popisuje Lenka, která byla v Egyptě poprvé. Znovu už tam ale nepoletí. “Náš pokoj byl naprosto odporný, špína byla v koupelně i na zemi. Poslední kapka nás čekala v jídelně, kde bylo jídlo umístěné v odporných a pravděpodobně nemytých nádobách, na jídlo sedaly mouchy a párky byly zkažené,” říká rozčilená žena.

Čistota pokojů a kvalita jídla jsou přitom jedny z nejzásadnějších věcí v hotelu. Pokud situace není v pořádku, klient tam rozhodně nemusí zůstávat. “Okamžitě jsme se sebrali, koupili letenky a odjeli domů. Všechno jsme nafotili, abychom si mohli u cestovky stěžovat,” říká a dodává, že veškeré problémy si musí hosté zdokumentovat, aby měli důkaz pro cestovní kancelář.

Žena jezdí na dovolenou s dětmi často, ale v Egyptě byla poprvé. A naposled. Foto: Shutterstock

Je důležité si všechno vyfotit a natočit, abyste měli důkazy

Letenky si rodina musela zaplatit sama s tím, že jim je cestovní kancelář pak snad později proplatí. Jakmile dorazili domů, vyplnili reklamační formulář, přidali veškeré fotografie a videa a odeslali je na e-mail cestovní kanceláře. Žádali o vrácení peněz. Celou situaci s nimi řešili i telefonicky a cestovka byla naštěstí zcela nakloněná k reklamaci a řešení situace v hotelu, aby jim nepřibývali další nespokojení klienti.

Hledali jsme si recenze, ale hotel byl nový, takže žádné neměl. Cestovka slibovala perfektní servis, ale měli jsme tušit, že to nebude zase taková sláva, když měl hotel pouze tři hvězdičky. To by v českém hotelu byla tak jedna hvězda,” vysvětluje Lenka, která by v takovém hotelu nemohla zůstat ani tehdy, kdyby se to rozhodla přetrpět. “Šlo mi hlavně o děti,” přiznává.

Cestovní kancelář rodině nakonec peníze vrátila a omluvila se jí. Lenka nakonec byla ráda, že si udělala velké množství fotek, protože cestovka chtěla mít k dispozici veškeré důkazy. I tak ale byla její důvěra k dané společnosti zničena a až se příště někam vydá, najde si o daném hotelu veškeré informace, které je možné na internetu najít. Novým hotelům už raději šanci dávat nebude.

Zdroje: Autorský text, vlastní zkušenosti s hotely v Egyptě, podmínky cestovek

Kam dál

Předchozí

Následující